Saltar al contenido principal

Configuración de cookies

Utilizamos cookies para asegurar las funcionalidades básicas del sitio web y para mejorar tu experiencia en línea. Puedes configurar y aceptar el uso de las cookies, y modificar tus opciones de consentimiento en cualquier momento.

Esenciales

Preferencias

Analíticas y estadísticas

Marketing

DIBA - Pàgina oficial diba

Cambios en "¿Cómo llegamos a los colectivos que nunca participan?"

Avatar: Gerard Martínez Gerard Martínez

Ámbito

  • -Ciudadanía activa e inclusiva
  • +Urbanismo y equipamientos

Cuerpo (Català)

  • -
  • -
  • -

  • -

    Aprofitem espais de confiança ja creats

  • -

    Tipus: Estratègia d’engagement

  • -

    Per Sílvia Companyó Cots (scompanyo@martorell.cat)

  • -

    🎯 Perquè serveix?

  • -

    Serveix per poder arribar a involucrar aquella ciutadania més allunyada de nosaltres que no participa sovint per pors o perquè està “desconnectada” de nosaltres. Aquella ciutadania que no forma part del teixit associatiu, que no participa fàcilment quan la trobem pel carrer… Col·lectius com gent nouvinguda, joves o gent gran que per motius diferents els has d’anar a buscar allà on ja són, on tenen una relació de coneixença entre ells i fer una aproximació progressiva per crear un clima de confiança abans de proposar-los res.

  • -

    ✅ Passos bàsics a replicar

  • -

    Abans

  • -
    • -
    • Identificar quins són els col·lectius als que no arribem, quins poden ser els motius i quin pot ser el context propici (lloc i moment) on els podem anar a trobar
    • -
    • Contactar amb els espais o serveis que acullen aquell col·lectiu (els cursos de català o castellà per a nouvinguts, p.e.) i fer-los còmplices del projecte demanant poder explicar el projecte (els pressupostos participatius p.e.)
    • -
  • -

    Durant: 

  • -
    • -
    • La persona de referència de l’activitat o espai ens introdueix fent de pont i estenent aquest clima de confiança cap a nosaltres (neutralitzant algunes possibles pors, sobre papers, etc)
    • -
    • Es busca la manera de relacionar l’activitat que estan fent amb la proposta que els volem explicar, generant una connexió natural i molt planera (explicant p.e. com la llengua els serveix per aprofundir en la seva participació en el municipi, posant exemples dels beneficis per ells i altres de participar) 
    • -
    • Finalment, se’ls ofereix la possibilitat de participar insitu i d’altres maneres.
    • -
    • -

      Després: 

    • -
      • Se’ls fa un retorn i se’ls manté informats del que va passant per consolidar la relació i el canal de comunicació que s’hagi establert
    • -

      🎉 Resultats (beneficis)

    • -
      • -
      • S’arriba a col·lectius que d’altra manera no participarien.
      • -
      • S’estableix una relació de confiança que redueix barreres de participació i contribueix a teixir comunitat
      • -
      • S’estableixen “aliances” amb altres serveis i agents que es fan una mica seu el projecte, ajudant a consolidar-lo i teixint aquesta xarxa també entre els professionals i/o referents
      • -
      • -

        ⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:

      • -
        • -
        • Cal entendre bé quin és el context de les persones a qui volem arribar (quines són les seves pors i possibles necessitats) per tenir-ho en compte quan ens hi adrecem
        • -
        • El primer contacte hauria de ser personal i en un espai de confiança, de poc serviria enviar una convocatòria o contactar-los pel carrer
        • -
        • Evitar formalismes institucionals
        • -
        • Vigilar no caure en “et busco només quan vull que participis”, transmetre que s’ha obert un canal “bidireccional” d’escolta
        • -
        • -

          👉 Per a més informació

        • -

          Web general del Departament de Participació, Cooperació, Solidaritat i Agermanaments de l’Ajuntament de Martorell

        • -

          Tags: gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/474/Experiència, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/475/Gentgran, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/476/Joves, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/477/Nouvingudes, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/478/Comunicació, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/479/Engagement

        • -


        • -
          Foto de Roman Kraft en Unsplash
        • -
        • -
        • +

          Aprofitem espais de confiança ja creats

          Tipus: Estratègia d’engagement

          Per Sílvia Companyó Cots (scompanyo@martorell.cat)

          🎯 Perquè serveix?

          Serveix per poder arribar a involucrar aquella ciutadania més allunyada de nosaltres que no participa sovint per pors o perquè està “desconnectada” de nosaltres. Aquella ciutadania que no forma part del teixit associatiu, que no participa fàcilment quan la trobem pel carrer… Col·lectius com gent nouvinguda, joves o gent gran que per motius diferents els has d’anar a buscar allà on ja són, on tenen una relació de coneixença entre ells i fer una aproximació progressiva per crear un clima de confiança abans de proposar-los res.

          ✅ Passos bàsics a replicar

          Abans

          • Identificar quins són els col·lectius als que no arribem, quins poden ser els motius i quin pot ser el context propici (lloc i moment) on els podem anar a trobar
          • Contactar amb els espais o serveis que acullen aquell col·lectiu (els cursos de català o castellà per a nouvinguts, p.e.) i fer-los còmplices del projecte demanant poder explicar el projecte (els pressupostos participatius p.e.)

          Durant: 

          • La persona de referència de l’activitat o espai ens introdueix fent de pont i estenent aquest clima de confiança cap a nosaltres (neutralitzant algunes possibles pors, sobre papers, etc)
          • Es busca la manera de relacionar l’activitat que estan fent amb la proposta que els volem explicar, generant una connexió natural i molt planera (explicant p.e. com la llengua els serveix per aprofundir en la seva participació en el municipi, posant exemples dels beneficis per ells i altres de participar) 
          • Finalment, se’ls ofereix la possibilitat de participar insitu i d’altres maneres.

          Després: 

          • Se’ls fa un retorn i se’ls manté informats del que va passant per consolidar la relació i el canal de comunicació que s’hagi establert

          🎉 Resultats (beneficis)

          • S’arriba a col·lectius que d’altra manera no participarien.
          • S’estableix una relació de confiança que redueix barreres de participació i contribueix a teixir comunitat
          • S’estableixen “aliances” amb altres serveis i agents que es fan una mica seu el projecte, ajudant a consolidar-lo i teixint aquesta xarxa també entre els professionals i/o referents

          ⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:

          • Cal entendre bé quin és el context de les persones a qui volem arribar (quines són les seves pors i possibles necessitats) per tenir-ho en compte quan ens hi adrecem
          • El primer contacte hauria de ser personal i en un espai de confiança, de poc serviria enviar una convocatòria o contactar-los pel carrer
          • Evitar formalismes institucionals
          • Vigilar no caure en “et busco només quan vull que participis”, transmetre que s’ha obert un canal “bidireccional” d’escolta

          👉 Per a més informació

          Web general del Departament de Participació, Cooperació, Solidaritat i Agermanaments de l’Ajuntament de Martorell

          Tags: gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/474/Experiència, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/475/Gentgran, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/476/Joves, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/477/Nouvingudes, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/478/Comunicació, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/479/Engagement


          Foto de Roman Kraft en Unsplash
        • Cuerpo (Castellano)

          • -
          • -
          • -

          • -

            Aprofitem espais de confiança ja creats

          • -

            Tipus: Estratègia d’engagement

          • -

            Per Sílvia Companyó Cots (scompanyo@martorell.cat)

          • -

            🎯 Perquè serveix?

          • -

            Serveix per poder arribar a involucrar aquella ciutadania més allunyada de nosaltres que no participa sovint per pors o perquè està “desconnectada” de nosaltres. Aquella ciutadania que no forma part del teixit associatiu, que no participa fàcilment quan la trobem pel carrer… Col·lectius com gent nouvinguda, joves o gent gran que per motius diferents els has d’anar a buscar allà on ja són, on tenen una relació de coneixença entre ells i fer una aproximació progressiva per crear un clima de confiança abans de proposar-los res.

          • -

            ✅ Passos bàsics a replicar

          • -

            Abans

          • -
            • -
            • Identificar quins són els col·lectius als que no arribem, quins poden ser els motius i quin pot ser el context propici (lloc i moment) on els podem anar a trobar
            • -
            • Contactar amb els espais o serveis que acullen aquell col·lectiu (els cursos de català o castellà per a nouvinguts, p.e.) i fer-los còmplices del projecte demanant poder explicar el projecte (els pressupostos participatius p.e.)
            • -
          • -

            Durant: 

          • -
            • -
            • La persona de referència de l’activitat o espai ens introdueix fent de pont i estenent aquest clima de confiança cap a nosaltres (neutralitzant algunes possibles pors, sobre papers, etc)
            • -
            • Es busca la manera de relacionar l’activitat que estan fent amb la proposta que els volem explicar, generant una connexió natural i molt planera (explicant p.e. com la llengua els serveix per aprofundir en la seva participació en el municipi, posant exemples dels beneficis per ells i altres de participar) 
            • -
            • Finalment, se’ls ofereix la possibilitat de participar insitu i d’altres maneres.
            • -
            • -

              Després: 

            • -
              • Se’ls fa un retorn i se’ls manté informats del que va passant per consolidar la relació i el canal de comunicació que s’hagi establert
            • -

              🎉 Resultats (beneficis)

            • -
              • -
              • S’arriba a col·lectius que d’altra manera no participarien.
              • -
              • S’estableix una relació de confiança que redueix barreres de participació i contribueix a teixir comunitat
              • -
              • S’estableixen “aliances” amb altres serveis i agents que es fan una mica seu el projecte, ajudant a consolidar-lo i teixint aquesta xarxa també entre els professionals i/o referents
              • -
              • -

                ⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:

              • -
                • -
                • Cal entendre bé quin és el context de les persones a qui volem arribar (quines són les seves pors i possibles necessitats) per tenir-ho en compte quan ens hi adrecem
                • -
                • El primer contacte hauria de ser personal i en un espai de confiança, de poc serviria enviar una convocatòria o contactar-los pel carrer
                • -
                • Evitar formalismes institucionals
                • -
                • Vigilar no caure en “et busco només quan vull que participis”, transmetre que s’ha obert un canal “bidireccional” d’escolta
                • -
                • -

                  👉 Per a més informació

                • -

                  Web general del Departament de Participació, Cooperació, Solidaritat i Agermanaments de l’Ajuntament de Martorell

                • -

                  Tags: gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/474/Experiència, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/475/Gentgran, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/476/Joves, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/477/Nouvingudes, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/478/Comunicació, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/479/Engagement

                • -


                • -
                  Foto de Roman Kraft en Unsplash
                • -
                • -


                • -
                • +

                  Aprofitem espais de confiança ja creats

                  Tipus: Estratègia d’engagement

                  Per Sílvia Companyó Cots (scompanyo@martorell.cat)

                  🎯 Perquè serveix?

                  Serveix per poder arribar a involucrar aquella ciutadania més allunyada de nosaltres que no participa sovint per pors o perquè està “desconnectada” de nosaltres. Aquella ciutadania que no forma part del teixit associatiu, que no participa fàcilment quan la trobem pel carrer… Col·lectius com gent nouvinguda, joves o gent gran que per motius diferents els has d’anar a buscar allà on ja són, on tenen una relació de coneixença entre ells i fer una aproximació progressiva per crear un clima de confiança abans de proposar-los res.

                  ✅ Passos bàsics a replicar

                  Abans

                  • Identificar quins són els col·lectius als que no arribem, quins poden ser els motius i quin pot ser el context propici (lloc i moment) on els podem anar a trobar
                  • Contactar amb els espais o serveis que acullen aquell col·lectiu (els cursos de català o castellà per a nouvinguts, p.e.) i fer-los còmplices del projecte demanant poder explicar el projecte (els pressupostos participatius p.e.)

                  Durant: 

                  • La persona de referència de l’activitat o espai ens introdueix fent de pont i estenent aquest clima de confiança cap a nosaltres (neutralitzant algunes possibles pors, sobre papers, etc)
                  • Es busca la manera de relacionar l’activitat que estan fent amb la proposta que els volem explicar, generant una connexió natural i molt planera (explicant p.e. com la llengua els serveix per aprofundir en la seva participació en el municipi, posant exemples dels beneficis per ells i altres de participar) 
                  • Finalment, se’ls ofereix la possibilitat de participar insitu i d’altres maneres.

                  Després: 

                  • Se’ls fa un retorn i se’ls manté informats del que va passant per consolidar la relació i el canal de comunicació que s’hagi establert

                  🎉 Resultats (beneficis)

                  • S’arriba a col·lectius que d’altra manera no participarien.
                  • S’estableix una relació de confiança que redueix barreres de participació i contribueix a teixir comunitat
                  • S’estableixen “aliances” amb altres serveis i agents que es fan una mica seu el projecte, ajudant a consolidar-lo i teixint aquesta xarxa també entre els professionals i/o referents

                  ⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:

                  • Cal entendre bé quin és el context de les persones a qui volem arribar (quines són les seves pors i possibles necessitats) per tenir-ho en compte quan ens hi adrecem
                  • El primer contacte hauria de ser personal i en un espai de confiança, de poc serviria enviar una convocatòria o contactar-los pel carrer
                  • Evitar formalismes institucionals
                  • Vigilar no caure en “et busco només quan vull que participis”, transmetre que s’ha obert un canal “bidireccional” d’escolta

                  👉 Per a més informació

                  Web general del Departament de Participació, Cooperació, Solidaritat i Agermanaments de l’Ajuntament de Martorell

                  Tags: gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/474/Experiència, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/475/Gentgran, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/476/Joves, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/477/Nouvingudes, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/478/Comunicació, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/479/Engagement


                  Foto de Roman Kraft en Unsplash
                • Confirmar

                  Por favor, inicia la sesión

                  La contraseña es demasiado corta.

                  Compartir