Vés al contingut principal

Configuració de les galetes

Fem servir galetes per assegurar les funcionalitats bàsiques del lloc web i per a millorar la teva experiència en línia. Pots configurar i acceptar l'ús de galetes, i modificar les teves opcions de consentiment en qualsevol moment.

Essencials

Preferències

Analítiques i estadístiques

Màrqueting

DIBA - Pàgina oficial diba

Canvis a "¿Com arribem als col·lectius que mai participen?"

Avatar: Participant eliminada Participant eliminada

Cos (Català)

  • -

    Aprofitem espais de confiança ja creats

    Tipus: Estratègia d’engagement

    Per Sílvia Companyó Cots (scompanyo@martorell.cat)

    🎯 Perquè serveix?

    Serveix per poder arribar a involucrar aquella ciutadania més allunyada de nosaltres que no participa sovint per pors o perquè està “desconnectada” de nosaltres. Aquella ciutadania que no forma part del teixit associatiu, que no participa fàcilment quan la trobem pel carrer… Col·lectius com gent nouvinguda, joves o gent gran que per motius diferents els has d’anar a buscar allà on ja són, on tenen una relació de coneixença entre ells i fer una aproximació progressiva per crear un clima de confiança abans de proposar-los res.

    ✅ Passos bàsics a replicar

    Abans

    • Identificar quins són els col·lectius als que no arribem, quins poden ser els motius i quin pot ser el context propici (lloc i moment) on els podem anar a trobar
    • Contactar amb els espais o serveis que acullen aquell col·lectiu (els cursos de català o castellà per a nouvinguts, p.e.) i fer-los còmplices del projecte demanant poder explicar el projecte (els pressupostos participatius p.e.)

    Durant: 

    • La persona de referència de l’activitat o espai ens introdueix fent de pont i estenent aquest clima de confiança cap a nosaltres (neutralitzant algunes possibles pors, sobre papers, etc)
    • Es busca la manera de relacionar l’activitat que estan fent amb la proposta que els volem explicar, generant una connexió natural i molt planera (explicant p.e. com la llengua els serveix per aprofundir en la seva participació en el municipi, posant exemples dels beneficis per ells i altres de participar) 
    • Finalment, se’ls ofereix la possibilitat de participar insitu i d’altres maneres.

    Després: 

    • Se’ls fa un retorn i se’ls manté informats del que va passant per consolidar la relació i el canal de comunicació que s’hagi establert

    🎉 Resultats (beneficis)

    • S’arriba a col·lectius que d’altra manera no participarien.
    • S’estableix una relació de confiança que redueix barreres de participació i contribueix a teixir comunitat
    • S’estableixen “aliances” amb altres serveis i agents que es fan una mica seu el projecte, ajudant a consolidar-lo i teixint aquesta xarxa també entre els professionals i/o referents

    ⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:

    • Cal entendre bé quin és el context de les persones a qui volem arribar (quines són les seves pors i possibles necessitats) per tenir-ho en compte quan ens hi adrecem
    • El primer contacte hauria de ser personal i en un espai de confiança, de poc serviria enviar una convocatòria o contactar-los pel carrer
    • Evitar formalismes institucionals
    • Vigilar no caure en “et busco només quan vull que participis”, transmetre que s’ha obert un canal “bidireccional” d’escolta

    👉 Per a més informació

    Web general del Departament de Participació, Cooperació, Solidaritat i Agermanaments de l’Ajuntament de Martorell

    Tags: gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/474/Experiència, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/475/Gentgran, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/476/Joves, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/477/Nouvingudes, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/478/Comunicació, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/479/Engagement


    Foto de Roman Kraft en Unsplash
  • +
  • +
  • +

  • +

    Aprofitem espais de confiança ja creats

  • +

    Tipus: Estratègia d’engagement

  • +

    Per Sílvia Companyó Cots (scompanyo@martorell.cat)

  • +

    🎯 Perquè serveix?

  • +

    Serveix per poder arribar a involucrar aquella ciutadania més allunyada de nosaltres que no participa sovint per pors o perquè està “desconnectada” de nosaltres. Aquella ciutadania que no forma part del teixit associatiu, que no participa fàcilment quan la trobem pel carrer… Col·lectius com gent nouvinguda, joves o gent gran que per motius diferents els has d’anar a buscar allà on ja són, on tenen una relació de coneixença entre ells i fer una aproximació progressiva per crear un clima de confiança abans de proposar-los res.

  • +

    ✅ Passos bàsics a replicar

  • +

    Abans

  • +
    • +
    • Identificar quins són els col·lectius als que no arribem, quins poden ser els motius i quin pot ser el context propici (lloc i moment) on els podem anar a trobar
    • +
    • Contactar amb els espais o serveis que acullen aquell col·lectiu (els cursos de català o castellà per a nouvinguts, p.e.) i fer-los còmplices del projecte demanant poder explicar el projecte (els pressupostos participatius p.e.)
    • +
  • +

    Durant: 

  • +
    • +
    • La persona de referència de l’activitat o espai ens introdueix fent de pont i estenent aquest clima de confiança cap a nosaltres (neutralitzant algunes possibles pors, sobre papers, etc)
    • +
    • Es busca la manera de relacionar l’activitat que estan fent amb la proposta que els volem explicar, generant una connexió natural i molt planera (explicant p.e. com la llengua els serveix per aprofundir en la seva participació en el municipi, posant exemples dels beneficis per ells i altres de participar) 
    • +
    • Finalment, se’ls ofereix la possibilitat de participar insitu i d’altres maneres.
    • +
    • +

      Després: 

    • +
      • Se’ls fa un retorn i se’ls manté informats del que va passant per consolidar la relació i el canal de comunicació que s’hagi establert
    • +

      🎉 Resultats (beneficis)

    • +
      • +
      • S’arriba a col·lectius que d’altra manera no participarien.
      • +
      • S’estableix una relació de confiança que redueix barreres de participació i contribueix a teixir comunitat
      • +
      • S’estableixen “aliances” amb altres serveis i agents que es fan una mica seu el projecte, ajudant a consolidar-lo i teixint aquesta xarxa també entre els professionals i/o referents
      • +
      • +

        ⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:

      • +
        • +
        • Cal entendre bé quin és el context de les persones a qui volem arribar (quines són les seves pors i possibles necessitats) per tenir-ho en compte quan ens hi adrecem
        • +
        • El primer contacte hauria de ser personal i en un espai de confiança, de poc serviria enviar una convocatòria o contactar-los pel carrer
        • +
        • Evitar formalismes institucionals
        • +
        • Vigilar no caure en “et busco només quan vull que participis”, transmetre que s’ha obert un canal “bidireccional” d’escolta
        • +
        • +

          👉 Per a més informació

        • +

          Web general del Departament de Participació, Cooperació, Solidaritat i Agermanaments de l’Ajuntament de Martorell

        • +

          Tags: gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/474/Experiència, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/475/Gentgran, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/476/Joves, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/477/Nouvingudes, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/478/Comunicació, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/479/Engagement

        • +


        • +
          Foto de Roman Kraft en Unsplash
        • +
        • +
        • Cos (Castellano)

          • -

            Aprofitem espais de confiança ja creats

            Tipus: Estratègia d’engagement

            Per Sílvia Companyó Cots (scompanyo@martorell.cat)

            🎯 Perquè serveix?

            Serveix per poder arribar a involucrar aquella ciutadania més allunyada de nosaltres que no participa sovint per pors o perquè està “desconnectada” de nosaltres. Aquella ciutadania que no forma part del teixit associatiu, que no participa fàcilment quan la trobem pel carrer… Col·lectius com gent nouvinguda, joves o gent gran que per motius diferents els has d’anar a buscar allà on ja són, on tenen una relació de coneixença entre ells i fer una aproximació progressiva per crear un clima de confiança abans de proposar-los res.

            ✅ Passos bàsics a replicar

            Abans

            • Identificar quins són els col·lectius als que no arribem, quins poden ser els motius i quin pot ser el context propici (lloc i moment) on els podem anar a trobar
            • Contactar amb els espais o serveis que acullen aquell col·lectiu (els cursos de català o castellà per a nouvinguts, p.e.) i fer-los còmplices del projecte demanant poder explicar el projecte (els pressupostos participatius p.e.)

            Durant: 

            • La persona de referència de l’activitat o espai ens introdueix fent de pont i estenent aquest clima de confiança cap a nosaltres (neutralitzant algunes possibles pors, sobre papers, etc)
            • Es busca la manera de relacionar l’activitat que estan fent amb la proposta que els volem explicar, generant una connexió natural i molt planera (explicant p.e. com la llengua els serveix per aprofundir en la seva participació en el municipi, posant exemples dels beneficis per ells i altres de participar) 
            • Finalment, se’ls ofereix la possibilitat de participar insitu i d’altres maneres.

            Després: 

            • Se’ls fa un retorn i se’ls manté informats del que va passant per consolidar la relació i el canal de comunicació que s’hagi establert

            🎉 Resultats (beneficis)

            • S’arriba a col·lectius que d’altra manera no participarien.
            • S’estableix una relació de confiança que redueix barreres de participació i contribueix a teixir comunitat
            • S’estableixen “aliances” amb altres serveis i agents que es fan una mica seu el projecte, ajudant a consolidar-lo i teixint aquesta xarxa també entre els professionals i/o referents

            ⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:

            • Cal entendre bé quin és el context de les persones a qui volem arribar (quines són les seves pors i possibles necessitats) per tenir-ho en compte quan ens hi adrecem
            • El primer contacte hauria de ser personal i en un espai de confiança, de poc serviria enviar una convocatòria o contactar-los pel carrer
            • Evitar formalismes institucionals
            • Vigilar no caure en “et busco només quan vull que participis”, transmetre que s’ha obert un canal “bidireccional” d’escolta

            👉 Per a més informació

            Web general del Departament de Participació, Cooperació, Solidaritat i Agermanaments de l’Ajuntament de Martorell

            Tags: gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/474/Experiència, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/475/Gentgran, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/476/Joves, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/477/Nouvingudes, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/478/Comunicació, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/479/Engagement


            Foto de Roman Kraft en Unsplash


          • +
          • +
          • +

          • +

            Aprofitem espais de confiança ja creats

          • +

            Tipus: Estratègia d’engagement

          • +

            Per Sílvia Companyó Cots (scompanyo@martorell.cat)

          • +

            🎯 Perquè serveix?

          • +

            Serveix per poder arribar a involucrar aquella ciutadania més allunyada de nosaltres que no participa sovint per pors o perquè està “desconnectada” de nosaltres. Aquella ciutadania que no forma part del teixit associatiu, que no participa fàcilment quan la trobem pel carrer… Col·lectius com gent nouvinguda, joves o gent gran que per motius diferents els has d’anar a buscar allà on ja són, on tenen una relació de coneixença entre ells i fer una aproximació progressiva per crear un clima de confiança abans de proposar-los res.

          • +

            ✅ Passos bàsics a replicar

          • +

            Abans

          • +
            • +
            • Identificar quins són els col·lectius als que no arribem, quins poden ser els motius i quin pot ser el context propici (lloc i moment) on els podem anar a trobar
            • +
            • Contactar amb els espais o serveis que acullen aquell col·lectiu (els cursos de català o castellà per a nouvinguts, p.e.) i fer-los còmplices del projecte demanant poder explicar el projecte (els pressupostos participatius p.e.)
            • +
          • +

            Durant: 

          • +
            • +
            • La persona de referència de l’activitat o espai ens introdueix fent de pont i estenent aquest clima de confiança cap a nosaltres (neutralitzant algunes possibles pors, sobre papers, etc)
            • +
            • Es busca la manera de relacionar l’activitat que estan fent amb la proposta que els volem explicar, generant una connexió natural i molt planera (explicant p.e. com la llengua els serveix per aprofundir en la seva participació en el municipi, posant exemples dels beneficis per ells i altres de participar) 
            • +
            • Finalment, se’ls ofereix la possibilitat de participar insitu i d’altres maneres.
            • +
            • +

              Després: 

            • +
              • Se’ls fa un retorn i se’ls manté informats del que va passant per consolidar la relació i el canal de comunicació que s’hagi establert
            • +

              🎉 Resultats (beneficis)

            • +
              • +
              • S’arriba a col·lectius que d’altra manera no participarien.
              • +
              • S’estableix una relació de confiança que redueix barreres de participació i contribueix a teixir comunitat
              • +
              • S’estableixen “aliances” amb altres serveis i agents que es fan una mica seu el projecte, ajudant a consolidar-lo i teixint aquesta xarxa també entre els professionals i/o referents
              • +
              • +

                ⚠️ Coses a evitar o tenir en compte:

              • +
                • +
                • Cal entendre bé quin és el context de les persones a qui volem arribar (quines són les seves pors i possibles necessitats) per tenir-ho en compte quan ens hi adrecem
                • +
                • El primer contacte hauria de ser personal i en un espai de confiança, de poc serviria enviar una convocatòria o contactar-los pel carrer
                • +
                • Evitar formalismes institucionals
                • +
                • Vigilar no caure en “et busco només quan vull que participis”, transmetre que s’ha obert un canal “bidireccional” d’escolta
                • +
                • +

                  👉 Per a més informació

                • +

                  Web general del Departament de Participació, Cooperació, Solidaritat i Agermanaments de l’Ajuntament de Martorell

                • +

                  Tags: gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/474/Experiència, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/475/Gentgran, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/476/Joves, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/477/Nouvingudes, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/478/Comunicació, gid://decidim-diba/Decidim::Hashtag/479/Engagement

                • +


                • +
                  Foto de Roman Kraft en Unsplash
                • +
                • +


                • +
                • Confirmar

                  Si us plau, inicia la sessió

                  La contrasenya és massa curta.

                  Compartir